Nieuwsbrief stichting 360grView – november 2014

Met deze nieuwsbrief laten we jullie graag weten wat de vorderingen zijn van Stichting 360grView:

een kind dat vrij zijn of haar talenten kan ontwikkelen groeit op tot een gelukkig mens, dat op een positieve manier kan bijdragen aan de samenleving. Een kind dat niet gezien wordt, ontwikkelt zich minder vanzelfsprekend. Talent dat niet (h)erkend wordt verdwijnt.

Naast de vorderingen beantwoorden we in deze nieuwsbrief ook vragen en verzoeken die we vanuit ons netwerk krijgen.

We wensen jullie veel leesplezier.

Klik op onderstaande afbeelding om de Nieuwsbrief te openen.

logo 360grview

Met vriendelijke groet,

Dorien, Lilian, Nienke, Veronique en Anouk.
http://360grView.nl

 

 

Advertenties
Dit bericht is geplaatst in360gr View, Even voorstellen, Festival van talent, HB ontmoetingen, Hoogbegaafdheid, NCJ, Nieuws, Nieuwsbrief, Onderwijs, Onderzoek, Ontwikkelingsvoorsprong, Stappenplan, Symposium en getagd , , , op by .

Over Webmaster

*Trajectbegeleiding voor ouders Als je met vraagtekens zit die je kind betreffen is het soms handig als je iemand hebt die een luisterend oor heeft, met je meekijkt, met je meedenkt. Die je ook advies geeft over de stappen welke ondernomen kunnen of moeten worden om je kind goed te (laten) begeleiden. I-CARUS doet dit op het gebied van (een mogelijke) ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid. Ook voor gedrags- en leerproblemen zoals ADHD, autisme, dyslexie, beelddenken en voor Leonardo onderwijs. Er wordt samen met de ouders geprobeerd een goed beeld te vormen van het probleem, zodat er naar mogelijke oplossingen kan worden toegewerkt. *Coaching ‘Ik leer anders’ - beelddenken Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar de manier van denken van het kind. Het is ook mogelijk om als school om hulp te vragen voor een kind. Dit met toestemming van de ouders. *Presentaties of studiedag Meer te weten komen over hoogbegaafdheid of beelddenken? Voor (onderwijs) organisaties kan er een presentatie gegeven worden over hoogbegaafdheid of beelddenken. Voor het onderwijs bieden we ook een studiedag beelddenken - ‘Ik leer anders’. Specialties Hoogbegaafdheid, autisme, ADHD, ADD, sensorische integratie, motorische problemen, dyslexie, dyscalculie, beelddenken etc of een combinatie hiervan

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s