Plan van aanpak toptalenten 2014-2018

logo 360grviewStaatssecretaris Dekker (OCW) presenteert vandaag 10 maart 2014 een plan van aanpak met ruim 20 maatregelen om toptalenten in het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs te stimuleren.

De bestuursleden van stichting 360grView namen in 2012 zitting in de expertgroep Excellentie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Deze expertgroep had tot doel de staatssecretaris van onderwijs te adviseren ten aanzien van zijn beleid ter stimulering van excellente leerlingen. De bestuursleden van stichting 360grView waren verantwoordelijk voor het onderdeel Signaleren.

Stichting 360grView is ook na deze zittingen doorgegaan met het informeren van de staatssecretaris over het onderwerp vroegsignalering ontwikkelingsvoorsprong.

De stichting en alle professionals die op vrijwillige basis hebben geholpen om vroegsignalering van hoogbegaafdheid op de kaart te zetten zijn erg blij dat Staatssecretaris Sander Dekker in zijn Plan van aanpak toptalenten 2014-2018 het advies van de stichting over vroegsignaleren heeft meegenomen:

“Veel experts benadrukken dat het belangrijk is om een ontwikkelingsvoorsprong bij kinderen vroegtijdig te signaleren. Zo kan onderpresteren het beste worden voorkomen”

Klik op de afbeelding om het ‘Plan van aanpak toptalenten 2014-2018’ te lezen.

Plan van aanpak toptalenten

 

Advertenties
Dit bericht is geplaatst in360gr View, Advies staatssecretaris Onderwijs, Expertgroep Excellentie, Hoogbegaafdheid, Ministerie OCW, Onderwijs, Ontwikkelingsvoorsprong, Politiek, Signaleren, Toptalent, Toptalenten, Werkgroep Signaleren en getagd , , , , , , op by .

Over Webmaster

*Trajectbegeleiding voor ouders Als je met vraagtekens zit die je kind betreffen is het soms handig als je iemand hebt die een luisterend oor heeft, met je meekijkt, met je meedenkt. Die je ook advies geeft over de stappen welke ondernomen kunnen of moeten worden om je kind goed te (laten) begeleiden. I-CARUS doet dit op het gebied van (een mogelijke) ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid. Ook voor gedrags- en leerproblemen zoals ADHD, autisme, dyslexie, beelddenken en voor Leonardo onderwijs. Er wordt samen met de ouders geprobeerd een goed beeld te vormen van het probleem, zodat er naar mogelijke oplossingen kan worden toegewerkt. *Coaching ‘Ik leer anders’ - beelddenken Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar de manier van denken van het kind. Het is ook mogelijk om als school om hulp te vragen voor een kind. Dit met toestemming van de ouders. *Presentaties of studiedag Meer te weten komen over hoogbegaafdheid of beelddenken? Voor (onderwijs) organisaties kan er een presentatie gegeven worden over hoogbegaafdheid of beelddenken. Voor het onderwijs bieden we ook een studiedag beelddenken - ‘Ik leer anders’. Specialties Hoogbegaafdheid, autisme, ADHD, ADD, sensorische integratie, motorische problemen, dyslexie, dyscalculie, beelddenken etc of een combinatie hiervan

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s