Oproep voor enquête ontwikkelingsvoorsprong.

PeuterKinderen die vroeg een voorsprong laten zien, zijn niet altijd succesvol op school en in de maatschappij. Als leerlingen in de hogere groepen van de basisschool extra uitdagingen krijgen, weten ze hier vaak niet mee om te gaan. Experts onderzoeken of afstemmen op voorsprong bij peuters en kleuters nodig is. Om hierover goed te kunnen informeren en adviseren, willen wij weten wat u al weet en denkt over ontwikkelingsvoorsprong. Ook hopen wij via onderstaande vragen inzicht te krijgen in een kansrijke aanpak om onze doelen te realiseren. Wij zijn een werkgroep van diverse professionals in onderwijs, jeugdzorg en gezondheidszorg die als vrijwilligers op landelijk niveau samen streven naar tijdige voorlichting en afstemming op ontwikkelingsvoorsprong.

Deze enquête is samengesteld door ‘Hoogbegaafd en nu?’

Graag vragen we om uw medewerking. Vul de enquête in via deze link.

We nodigen ook uitdrukkelijk huisartsen en consultatiebureaumedewerkers uit om deze enquête in te vullen!

Meer over de werkgroep Slimme peuters leest u hier.

Advertenties
Dit bericht is geplaatst in360gr View, Kleuters, Onderzoek, Ontwikkelingsvoorsprong, Peuters, Signaleren, Werkgroep Signaleren en getagd , , , , , , op by .

Over Webmaster

*Trajectbegeleiding voor ouders Als je met vraagtekens zit die je kind betreffen is het soms handig als je iemand hebt die een luisterend oor heeft, met je meekijkt, met je meedenkt. Die je ook advies geeft over de stappen welke ondernomen kunnen of moeten worden om je kind goed te (laten) begeleiden. I-CARUS doet dit op het gebied van (een mogelijke) ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid. Ook voor gedrags- en leerproblemen zoals ADHD, autisme, dyslexie, beelddenken en voor Leonardo onderwijs. Er wordt samen met de ouders geprobeerd een goed beeld te vormen van het probleem, zodat er naar mogelijke oplossingen kan worden toegewerkt. *Coaching ‘Ik leer anders’ - beelddenken Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar de manier van denken van het kind. Het is ook mogelijk om als school om hulp te vragen voor een kind. Dit met toestemming van de ouders. *Presentaties of studiedag Meer te weten komen over hoogbegaafdheid of beelddenken? Voor (onderwijs) organisaties kan er een presentatie gegeven worden over hoogbegaafdheid of beelddenken. Voor het onderwijs bieden we ook een studiedag beelddenken - ‘Ik leer anders’. Specialties Hoogbegaafdheid, autisme, ADHD, ADD, sensorische integratie, motorische problemen, dyslexie, dyscalculie, beelddenken etc of een combinatie hiervan

2 gedachten over “Oproep voor enquête ontwikkelingsvoorsprong.

  1. W

    Bij mijn dochter werd door de schoolarts in groep 4 een ontwikkelingsvoorsprong geconstateerd, daar werd door school helemaal niets mee gedaan. Het gevolg was dat ze veel gepest werd (want ze deed anders). Pas in de plusklas van het vwo kwam ze op haar pootjes terecht.

  2. Bertha

    Bij mijn kleinkinderen heeft mijn dochter -de moeder- hun begaafdheid tijdig gezien en invulling aan gegeven. Was het maar zo, dat elk ouderpaar attent genoeg zijn op de ontwikkelingen van hun kind(eren), dan zouden die in hun groei en schoolgaan heel wat minder “stuipen” vertonen. Help ontwikkelen van school en instanties die zowel ouders als kinderen goed kunnen “opvangen”.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s