Kroonjuwelen

Kroonjuwelen

Kroonjuwelen – een verzameling van succesvolle praktijkverhalen om samen het kind te zien.

Welke ideeën/aanpakken slagen, welke instrumenten zijn ontwikkeld.

Laat ons graag jouw Kroonjuweel weten, zodat ook anderen het kind kunnen zien met jouw hulp(middel). We plaatsen deze dan hier op onze website.

Je kunt ons natuurlijk ook over de Kroonjuweel van iemand anders berichten.

Hoe? Geef een duidelijke omschrijving van de Kroonjuweel: wie heeft deze bedacht/ontwikkeld, waarom, wat is de doelgroep en hoe is het te gebruiken te gebruiken. Geef graag ook voorbeelden van gebruik in de praktijk. Noteer contactgegevens voor belangstellenden. Afbeeldingen zijn natuurlijk welkom.

Mail je bijdrage met eventuele afbeeldingen naar: 360grView@gmail.com.

Advertenties
Dit bericht is geplaatst inKroonjuwelen en getagd op by .

Over Webmaster

*Trajectbegeleiding voor ouders Als je met vraagtekens zit die je kind betreffen is het soms handig als je iemand hebt die een luisterend oor heeft, met je meekijkt, met je meedenkt. Die je ook advies geeft over de stappen welke ondernomen kunnen of moeten worden om je kind goed te (laten) begeleiden. I-CARUS doet dit op het gebied van (een mogelijke) ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid. Ook voor gedrags- en leerproblemen zoals ADHD, autisme, dyslexie, beelddenken en voor Leonardo onderwijs. Er wordt samen met de ouders geprobeerd een goed beeld te vormen van het probleem, zodat er naar mogelijke oplossingen kan worden toegewerkt. *Coaching ‘Ik leer anders’ - beelddenken Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar de manier van denken van het kind. Het is ook mogelijk om als school om hulp te vragen voor een kind. Dit met toestemming van de ouders. *Presentaties of studiedag Meer te weten komen over hoogbegaafdheid of beelddenken? Voor (onderwijs) organisaties kan er een presentatie gegeven worden over hoogbegaafdheid of beelddenken. Voor het onderwijs bieden we ook een studiedag beelddenken - ‘Ik leer anders’. Specialties Hoogbegaafdheid, autisme, ADHD, ADD, sensorische integratie, motorische problemen, dyslexie, dyscalculie, beelddenken etc of een combinatie hiervan

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s